Cita Santehnika. Garantija un sūdzību risināšana

Garantija un sūdzību risināšana

Garantija

Garantijas izmantošanas kārtība un nosacījumi

Garantija ir papildu saistības, kuras uzņemas tās devējs. Likums patērētājiem paredz tiesības pieteikt pretenziju par nekvalitatīvu preci noteiktā laikā pēc preces iegādes;

Sk. detalizētāk: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/par-precu-garantiju

  1. Ja CITA SANTEHNIKA precei ir dota papildus garantija (ilgāka par termiņu, kad patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu par preces neatbilstību) - patērētājs ir tiesīgs pieteikt preces remontu vai apmaiņu visā atlikušajā garantijas termiņa laikā, saskaņā ar garantijas dokumentā norādītajiem nosacījumiem (Patērētāju tiesību aizsardzības likums, 27. pants).
  2. Garantija ir derīga tikai precēm, kas netiek izmantotas komercdarbības veikšanai. Garantija ir derīga, ja pircējs var uzrādīt pirkuma apliecinošu dokumentu (čeks, pavadzīme);
  3. Garantijas nosacījumi nav spēkā pret bojājumiem, kas radušies pircēja vai lietotāja vainas dēļ, piemēram:

3.1. prece nav lietota tai paredzētajām vajadzībām un nav ekspluatēta tā, kā tas ir norādīts preces lietošanas instrukcijā;

3.2. saskrāpētas, salauztas konstrukcijas, ieliets ūdens tam neparedzētajās vietās, nepareiziem līdzekļiem kopta prece, ja precē ir atrasti nepiederoši priekšmeti, ir pieļauta kukaiņu iekļūšana izstrādājumu iekšienē vai kādas citas pēdas, kas liecina par nepareizu preces ekspluatāciju;

3.3. ja bojājums radies strauju temperatūras svārstību dēļ, kā arī citu sadzīves un ārējo faktoru dēļ, piemēram, kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums, triecieni, skrāpējumi;

3.4. dabiska elementu nolietojuma gadījumos, piem. Baterijas

3.5. ja radušies bojājumi nepareizas preces transportēšanas rezultātā.

  1. Lai pieteiktu garantijas gadījumu, lūdzu rakstīt pieteikumu uz serviss@cita.lv, norādot preces iegādes datumu, preces defektu, kā arī pievienojot čeka vai preču pavadzīmes kopiju.

Preces neatbilstība

Patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci

  1. Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam (turpmāk – CITA SANTEHNIKA) par preces neatbilstību līguma noteikumiem 2 (divu) gadu laikā no preces iegādes dienas vai ilgāk, ja precei ir dots papildus garantijas laiks un ir saņemts rakstisks garantijas apliecinājums.
  2. Patērētājs ir tiesīgs prasīt, lai CITA SANTEHNIKA bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem (tālāk - Neatbilstību) vai bez atlīdzības apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem, izņemot gadījumu, kad tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.
  3. Prasījumu par līguma noteikumiem neatbilstošu preci jāiesniedz 2 (divu) mēnešu laikā no dienas, kad tiek konstatēta preces neatbilstība līgumam.
  4. Lai pieteiktu Neatbilstību, lūdzam lejuplādēt veidlapu un nosūtīt aizpildīto veidlapu uz  serviss@cita.lvpievienojot vēstulē pirkuma apliecinošu dokumentu kopiju.
  5. Alternatīvie veidlapas iesniegšanas veidi: 

5.1. Iesniegt CITA SANTEHNIKA veikalā, uzrādot vēstulē pirkuma apliecinošu dokumentu kopiju.

5.2. Nosūtīt ierakstītu vēstuli uz SIA “CITA SANTEHNIKA”, Rencēnu 7b, Rīga, LV-1073, Latvija, pievienojot vēstulei pirkuma apliecinošu dokumentu kopiju.

  1. Preces apmaina vai Neatbilstības novēršana ir bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā, neradot neērtības patērētājam un ņemot vērā preces raksturu, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūku.
  2. Patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai CITA SANTEHNIKA attiecīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu, ja CITA SANTEHNIKA saprātīgā termiņā nav novērsis Neatbilstību līguma noteikumiem vai nav apmainījis preci pret līguma noteikumiem atbilstošu, vai ja minētās darbības veiktas, radot būtiskas neērtības patērētājam.
    8.Samazinot cenu vai atceļot līgumu un atmaksājot patērētājam par preci samaksāto naudas summu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās.
    9. Ja neatbilstība ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt patērētāja iespējas preci izmantot, patērētājs nevar prasīt, lai CITA SANTEHNIKA atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudas summu. Neatbilstība līguma noteikumiem uzskatāma par maznozīmīgu, ja tā būtiski nepazemina preces pamatfunkciju izpildes kvalitāti vai lietošanas īpašības un to var novērst, neradot vizuāli konstatējamas izmaiņas preces ārējā izskatā.
  3. Līguma noteikumiem neatbilstošas lielgabarīta preces un par 10 kilogramiem smagākas preces trūkumu novēršanai, apmaiņai vai līguma atcelšanai nogādā pārdevējs (CITA SANTEHNIKA) uz sava rēķina. Iepriekš saskaņojot ar CITA SANTEHNIKA, patērētājs ir tiesīgs nogādāt preci pats vai ar trešās personas palīdzību, bet uz CITA SANTEHNIKA rēķina. 
    11.Ja preci nogādā patērētājs, CITA SANTEHNIKA triju darbdienu laikā pēc izdevumu apliecinoša dokumenta saņemšanas atlīdzina izdevumus, kas patērētājam radušies sakarā ar preces nogādāšanu (Patērētāju tiesību aizsardzības likums, 28. pants). 
    Patērētāju tiesību aizsardzības likums: https://likumi.lv/doc.php?id=23309.

SŪDZĪBU IESNIEGŠANA UN STRĪDU RISINĀŠANA

  1. Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi e-veikals@cita.lv vai rakstveidā, nosūtot uz adresi Rencēnu 7B, Rīga, LV1079, Latvija. Sūdzība tiks izskatīta 14 (četrpadsmit) darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi.
  2. Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un sūdzības iesniedzējs atzīšanai par nepamatotu nepiekritīs, sūdzības iesniedzējam ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot Sabiedrībai rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:
    - vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
    - iesnieguma iesniegšanas datumu;
    - strīda būtību, prasījumus un to pamatojumu.
  3. Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējām un ārpustiesas strīdu risinātājiem:
    http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process

http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze

Filtri
display